GARANTIVILKÅR

Garantien nedenfor er basert på at produktets vedlikeholdsinstrukser er fulgt og at arbeid basert på disse er utført kontinuerlig siden produktet ble installert.

  • 10 år for bærende tredeler av lekeplassutstyr som ikke er i direkte kontakt med bakken. Se også teksten under «Utvidede betingelser for treopplysninger».
  • 5 år på tredeler med direkte bakkekontakt. Se også teksten under «Utvidede betingelser for treopplysninger».
  • 10 år på varmgalvaniserte eller rustfrie ståldeler.
  • 2 år for andre detaljer.

Forbedrede betingelser for trekomponenter

Garantien gjelder hvis redskapets bæreevne/sikre bruk eller funksjon påvirkes. Det bør demonstreres for Stiliom at dette er tilfelle, f.eks. ved hjelp av testbelastning, resistograftest eller tilsvarende.

Med unntak av det som er nevnt ovenfor, dekker garantien IKKE de naturlige sprekkene som uunngåelig oppstår på tredeler. Se teksten nedenfor for mer informasjon om dette fenomenet.

Tre og dets egenskaper

Sprekker er uunngåelige og vil alltid oppstå når vi bruker tredeler, spesielt produkter laget av massive trestokker. Sprekken oppstår når treet tørker, og betyr dermed ikke at mengden tre er redusert, men at vannmengden er redusert. Dette påvirker ikke trevirkets stabilitet eller bæreevne. Sprekkdannelser i treverket vil øke og avta avhengig av den rådende luftfuktigheten.

Sprekker som utgjør en risiko for at fingre kan komme i klem, er normalt ikke noe problem ved sprekker i treverk av lerk og eik, ettersom sprekken er v-formet.

På steder der sprekkene ikke påvirker produktets sikkerhet eller stabilitet, skal det ikke gjøres noen forbedringer eller endringer i sprekkmønsteret.

Kvister, harpikslommer og harpiksutfelling er et naturfenomen som ikke dekkes av denne garantien.

Treoverflater krever ingen behandling eller vedlikehold. Ved sprekker med skarpe kanter bør disse slipes ned slik at kantene blir myke. Eventuelle spon kan også slipes ned ved behov.

Leverings- og salgsbetingelser

For alt salg av varer fra Stiliom AS gjelder NS 8412:2024 imidlertid med detaljert informasjon om forsinkelser enligt følgende:
Stiliom AS vil i alle tilfeller holde kunden informert om eventuelle forsinkelser og vil forsøke å finne løsninger for å unngå forsinkelser. Det kan imidlertid forekomme tilfeller (spesielt ved større spesialbestillinger) der leveringstiden er usikker fra starten av og/eller kan være lengre enn opprinnelig planlagt. Ved avbestilling har Stiliom AS rett til å ta betalt for allerede påløpte kostnader for både arbeid og materialer i forbindelse med den aktuelle bestillingen.

Våre tilbud inkluderer normalt en estimert leveringstid. Dette er kun en omtrentlig angivelse og gjelder kun i de 30 dagene tilbudet er gyldig. Deretter kan leveringstiden endres. Også under pågående produksjon etter ordreinnleggelse kan leveringstiden i enkelte tilfeller endres/forlenges utenfor vår kontroll.

vilkår for personvern

Hos Stiliom forsøker vi alltid å håndtere personopplysningene dine på en ansvarlig måte. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller kommentarer:
E-post: info@stiliom.no
Tlf: +46 54-13 77 70

Personopplysningene dine er viktige. Vi i Stiliom AS verner om din personlige integritet og etterstreber alltid et høyt personvernnivå. Alle personopplysninger er beskyttet i henhold til EUs personvernforordning (GDPR).

Vi ønsker at du skal føle deg trygg på hvordan vi behandler personopplysningene dine, så det er viktig at du leser og forstår personvernerklæringen vår før du bruker tjenestene våre. Du kan alltid kontakte oss på info@stiliom.se hvis du har spørsmål.

Vær oppmerksom på at for å delta i noen av våre funksjoner og aktiviteter og for å få tilgang til noen av våre produkter eller tjenester, kan du bli bedt om å oppgi personopplysninger på enkelte områder på nettstedet. Du bekrefter dermed at du fullt ut forstår og utvetydig samtykker til innsamling, bruk og overføring av slike personopplysninger i henhold til vilkårene beskrevet i denne personvernerklæringen.

Informasjonen vi oppbevarer om deg

Når du blir kunde hos oss, oppbevarer vi de opplysningene som er relevante for oppfyllelsen av kjøpekontrakten. Dette er kontaktinformasjonen din (navn, telefonnummer, e-post) og referansekode for bestilling.
Hvis du har deltatt på arrangementer, kurs eller andre arrangementer i regi av oss, har vi også samlet inn informasjon om eventuelle andre arrangementer av hensyn til din sikkerhet. spesialisert mat. Opplysninger om spesialdietter slettes etter at kurset er avsluttet.

Vi lagrer også adresseopplysninger til nyhetsbrevene og katalogene vi sender ut. Vi registrerer ingen opplysninger om deg som vi ikke trenger. Hvis du avslutter abonnementet på tjenestene våre, sletter vi personopplysningene dine i løpet av få dager. Vi henvender oss til deg i din profesjonelle rolle. Vi beholder opplysningene dine så lenge du er aktiv eller vi anser deg som en potensiell fremtidig kunde basert på din yrkesrolle, men du kan når som helst avslutte abonnementet.

Vi lagrer også opplysningene dine når du søker jobb hos oss, besøker nettstedet vårt(se våre retningslinjer for informasjonskapsler her) eller hvis du kontakter oss via e-post eller skjemaer og chat-funksjonen på nettstedet vårt. Du har når som helst rett til å be om et utdrag og sletting av opplysningene som er lagret.

Alle opplysninger om deg som person slettes i henhold til følgende prosedyre:
– Navnet ditt forekommer ikke på noen transaksjoner de siste tre årene.
– Vi har ikke utført noen aktivitet, dvs. vi har ikke besøkt deg eller hatt telefon- eller e-postkontakt med deg i løpet av de siste 36 månedene.

Rettslig grunnlag og formål

Grunnlaget for behandlingen av personopplysninger er selskapets berettigede interesse basert på et kundeforhold eller annet vesentlig forhold og oppfyllelse av en avtale.

Formålet med behandlingen av personopplysninger er

  • For å levere og utvikle våre produkter og tjenester
  • For å oppfylle våre kontraktsmessige og andre løfter og forpliktelser.
  • Håndtering av våre kunderelasjoner
  • Organisering av arrangementer
  • For å analysere og profilere atferden til kunder eller andre registrerte.
  • Elektronisk direkte markedsføring
  • Målrettet markedsføring i våre egne og andre aktørers nettjenester.

Dine rettigheter

Som registrert har du rett til å få innsyn i opplysningene som er lagret om deg, og til å kreve at uriktige opplysninger rettes eller slettes, dersom det er rettslig grunnlag for det. Du har også rett til å trekke tilbake eller endre samtykket ditt.

Som registrert har du i henhold til personvernforordningen rett til å protestere mot behandling av opplysninger eller be om begrensning av behandlingen av opplysningene dine og til å klage på behandlingen av personopplysninger til tilsynsmyndigheten. I den grad du selv har gitt opplysninger til kunderegisteret, som behandles med samtykke fra den registrerte eller på vegne av den registrerte, har du som registrert rett til å få tilgang til slike opplysninger, vanligvis i maskinlesbar form, og rett til å overføre disse opplysningene til en annen behandlingsansvarlig.

Av særlige personlige grunner har du også rett til å motsette deg profilering og annen behandling av opplysninger om deg selv når grunnlaget for behandlingen er vårt kundeforhold. I forbindelse med kravet ditt bør du spesifisere den spesifikke situasjonen som ligger til grunn for at du motsetter deg behandlingen. Vi kan bare avstå fra å innvilge en anmodning om avslag på lovbestemt grunnlag.

Som registrert har du også rett til når som helst og kostnadsfritt å protestere mot behandling, inkludert profilering, i den grad behandlingen gjelder direkte markedsføring.

Vi beskytter personopplysningene dine

Vi sørger for at personopplysningene dine er beskyttet av oss og at behandlingen er i samsvar med de nye personvernreglene, våre interne retningslinjer og prosedyrer. Vi selger aldri personopplysningene dine til andre selskaper. Vi har personvernombud som sørger for at disse reglene overholdes.

Leverandørene vi samarbeider med, kan i noen tilfeller dele personopplysningene dine. Da er de våre databehandlere. De behandler opplysninger på våre vegne og i henhold til våre instruksjoner. Vi har databehandlere i form av underleverandører av produkter som selges av Stiliom AS. Hvis du ønsker å fjerne noen eller alle opplysningene dine fra registeret vårt, kan du kontakte Stiliom AS på info@stiliom.no.

Fakturering

For leverandører

Som et ledd i vårt miljøarbeid ønsker vi å motta alle fakturaer på e-post.
invoice@stiliom.se

Følgende betingelser gjelder:

  • Kun én faktura per PDF-fil, inkludert alle vedlegg. vedlegg.

  • OvenforAdressen må stå i til-feltet og ikke som en kopi eller skjult kopi. Mulig tekst i selve e-posten vil ikke bli lest av mottakeren ettersom e-posten tolkes maskinelt.

  • Andre fakturaspørsmål, vennligst e-post til
    info@stiliom.se
Følgende informasjon må fremgå av fakturaen:
  • Fakturanummer
  • fakturadato
  • Forfallsdato
  • Betalingsbetingelser
  • Fakturabeløp
  • Momsbeløp
  • Organisasjonsnummer/MVA-nummer
  • PlusGiro-, bankgironummer eller bankkonto

Vi forbeholder oss retten til å returnere fakturaen til leverandøren dersom de ovennevnte informasjon mangler på fakturaen.

I unntakstilfeller aksepterer vi fakturaer per post, adresse: Gräsdalsgatan 12 A, 653 43 Karlstad.

For kunder

Som en del av vårt miljøarbeid sender vi kun fakturaer via e-post eller post. via digitale løsninger som BEAst, Inexchange osv.

Via e-post sender vi alltid kun én faktura per PDF-fil, inkludert alle vedlegg.